Tiedote 10.5.2008

Espoon Kaupunginosayhdistysten Liiton EKYLin Espoo 550 -juhlavuoden kartanokierrokset

KIERTOAJELU: "ESPOON KARTANOKIERROS" la 17.5., 7.6., ke 27.8., la 30.8. ja 13.9.2008 Lähdöt Tapiolasta kello 11.00

Kartanokierroksen aikana tutustutaan lähemmin Albergan, Gumbölen, Bodomin ja Espoon kartanoiden historiaan. Lisäksi siirtymämatkoilla esitellään matkan varrelle jääviä kartanoita mm. Kilo, Bell, Gloms, Träskända, Lövkulla, Ben-suls, Oittaa, Pakankylä ja Margreteberg. Opastuksessa käsitellään Espoon ja sen kartanoiden ja niiden asukkaiden historiaa ja nykypäivää, arkkitehtuuria ja puistoja. Lounas ja kahvit omalla kustannuksella.

Kierroksille on vapaa pääsy. Oikeus mahdollisiin muutoksiin kartanokierroksen ohjelmassa on järjestäjällä EKYL:illä.

Oppaana kierroksilla on Mari Nevalainen.

Retkelle tulee ilmoittautua ennakkoon mielellään viikkoa ennen retkeä Espoon Matkailu Oy:n toimistoon puh. (09) 8164 7230. Paikkoja rajoitetusti. Retket lähtevät ennakkotiedosta poiketen Tapiolasta. Tarkemman osoitteen saat ilmoittautumisen yhteydessä.